2021年09月21日

⑯ アフリカの若き殉教者の言葉(The words of a young African martyr)

私は行く。同行者は少なくとも、案内人は信頼できる。
私は誇り高き交わりに加わっている。
さいは投げられた。
もう後へは引けない。
私は一歩踏み出したのだ。
心は決まった。
私はイエス・キリストの弟子になるのだ。
私はもう振り向かない。
力を抜かない。
歩みを遅くしない。
後へ引かない。
じっと立ち止まることもしない。
私の過去はあがなわれた。
私の現在には意味があり、
私の未来は保障されている。
程度の低い妥協的な生き方はもうやめた。
見えるものに頼る生き方、
すべすべのひざ、
色あせた夢、
鎖のついたビジョン、
この世的な話、
安っぽい施し、
ゆがめられたゴール・・・・。
私の目は向くべきところに向いている。
私の足取りは軽い。
ゴールは天国にある。
道は狭く、険しい。
同行者は少なくとも、
案内人は信頼できる。
私の成すべき仕事は明らかである。
私はあきらめない。
黙らない。
力を抜かない。
イエスのために生き続ける。
祈りつくす。
犠牲を払い切るまでは。
私は行かなければならない、
主が来られるまで。
ささげなければならない、
倒れるまで。
伝えなければならない、
すべての人が知るまで。
働かなければならない、
主が私を止められるまで。
そして、主が来られるとき、
私を探しだすのに苦労はしないだろう。
私の旗印は明らかだから。

I go. The companion is at least reliable in the guide.
I am participating in a proud fellowship.
Sai was thrown.
I can't go back anymore.
I have taken a step forward.
My heart was decided.
I will be a disciple of Jesus Christ.
I don't turn around anymore.
Do not relax.
Don't slow down.
Don't pull back.
I don't even stop.
My past has been redeemed.
It makes sense for me now
My future is guaranteed.
I've stopped the low-level, compromised way of life.
A way of life that relies on what you see
Smooth knees,
Faded dream,
Vision with chains,
This worldly story,
Cheesy alms,
Distorted goal ...
My eyes are on where they should be.
My gait is light.
The goal is in heaven.
The road is narrow and steep.
At least the companion
The guide is reliable.
The work I have to do is clear.
I will not give up.
Don't shut up.
Do not relax.
Stay alive for Jesus.
I pray.
Until the sacrifice is paid off.
I have to go,
Until the Lord comes.
Must be offered,
Until it collapses.
I have to tell you
Until everyone knows.
I have to work,
Until the Lord stops me.
And when the Lord comes
You won't have a hard time finding me.
Because my flag is clear.


christ7lola at 19:38コメント(0) | Creation   このエントリーをはてなブックマークに追加 mixiチェック

コメントする

名前
 
  絵文字